Interim folyamatmenedzsment és tanácsadás- ha valóban fontos a hatékonyság

e-mail: info@folyamatmenedzsment.hu

  • Interim Folyamatmenedzsment
  • Miért pont mi?
  • Miben segíthetünk?
    • Tréning, oktatás
    • Folyamatmenedzsment
    • Válságmenedzsment
  • Gyakran Ismételt Kérdések
  • Kapcsolat
  • Blog
  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Miért interim?
Interim Folyamatmenedzsment

Miért interim?

A munkaerő drága. 

Főleg, ha olyan pozícióról beszélünk, amire nincs folyamatosan szükség. 

Esetünkben folyamatmenedzserről beszélünk: ez a pozíció pont ez a kategória.

A legtöbb cégnél a kezdeti átfogó folyamatfelmérést/ optimalizálást követően a későbbiekben csak projekt jelleggel van rá szükség szakmai szempontból.

És akkor mit csinál a közbeeső időben?

 

Töltelék feladatokat kap, hogy ki legyen töltve a munkaideje.

 

 

Szükség van egyáltalán erre a pozícióra? 

 

Bizonyos cég méret fölött egyértelműen IGEN.

 

Így tehát nem akarom elbagatellizálni a munka súlyát, sőt.

Felelősségteljes és nagyon összetett munkakör. Egy nagyobb, szerteágazó tevékenységeket végző cégnél -főleg, ha először vágnak bele a folyamatfelmérésbe- ez egy igen nagy kihívás. Nem is mindenki alkalmas rá.

 

Tanácsadóval vagy anélkül?

 

Sok olyan céggel találkoztam, ahol nekifutottak a feladatnak, első körben tanácsadó segítségével.

A szervezeti egységeknek kellett - volna- a saját folyamataikat dokumentálni, hogy a későbbiekben ezt alapul véve optimalizálni lehessen ezeket.

A tanácsadó a szervezetek felé delegálta a feladatot:

összefoglalta a tennivalókat, tájékoztatta a szervezeteket az elvárásokról, mit és hogyan kell csinálni és hogy milyen betűtípussal kell írni a folyamatleírást (utóbbi nem vicc, így volt)

 

A szervezeti egységeknél dolgozó kollégák a legnagyobb jóindulattal is csak egy újabb nyűgnek tekintették a feladatot, a napi munkájuk mellé.

Ráadásul mindenki csak a saját tevékenységével volt tisztában, esetleg még a következő és a megelőző lépést látta. Sem megfelelő rálátásuk, sem tapasztalatuk - és felesleges idejük sem- volt ahhoz, hogy felmérjék, elemezzék és dokumentálják a folyamataikat.

Aztán a projekt félbemaradt, mert ez így nem működött, félreértések, érdekütközések voltak szervezeti egységen belül is, szervezeti egységek között meg még több. Több volt a probléma, mint az eredmény, így a projekt tulajdonképpen ,,elhalt".

Felmértek pár folyamatot, elkészült pár folyamatábra, de valódi eredmény nem született.

 

Folyamatmenedzser alkalmazottal?

 

Találkoztam olyan cégekkel is, ahol erre a feladatra felvettek egy kollégát, aki szépen megoldotta a feladatot.

A területekkel együttműködve, folyamatosan egyeztetve megtörtént a folyamatok felmérése, szép folyamatábrák készültek, és valóban hasznos optimalizálási javaslatok és változások is születtek.

 

A projekt véget ért.

 

Hogyan tovább? 

 

A folyamatmenedzser várt a következő feladatra, de a munkaidejét addig is ki kell tölteni. 

A következő nagy projekt, amiben valóban szükség volt a tudására, már ott volt a ,,kertek alján" de még nem kezdődött el. Egy másik kisebb projektben addig is részt vett ugyan, de ez messze nem töltötte ki a munkaidejét.

 

Mit csináljon?

Némi adminisztrációs feladatot kapott, ad hoc jelleggel. 

Táblázatok szerkesztése, kitöltése, szervezeti felépítés aktualizálása, egyeztetések. 

Belső szabályozások szerkesztése, egyeztetése és egyéb hasonlók.

 

Ez mind fontos, de ezekhez a feladatokhoz nem kell folyamatmenedzser, szinte bárki meg tudja csinálni.

 

Folyamatmenedzser alkalmazottat fizetni azért, hogy majd egyszer, valamikor szükség lesz rá újra.... megéri?

Úgy gondolom, főleg ebben az időszakban, amikor a gazdaság minden pontján és minden szintjén és szinte minden ágazatában a bizonytalanság jellemző, érdemes alaposan átgondolni ezt a kérdést.

 

Hetek, akár hónapok telhetnek el úgy, hogy nem kap szakmailag releváns feladatot. És nem, a látszat-egyeztetések, időhúzásra játszó meetingek NEM számítanak szakmai feladatnak. 

 

Vannak cégek, amelyek idegenkednek az interim megoldástól, pedig sok előnye van.

Az interim menedzser nem csak felépíti és koordinálja a projektet, hanem elvégzi a feladatot.

 

Része a cégnek, mégis külsős. Aminek megvan az az előnye, hogy friss szemmel látja a működést, az összefüggéseket. 

 

Eredmény: ,,hát ezt nem is gondoltuk volna"

  • előkerülnek plusz erőforrások

  • kiderül, hogy egy-egy adott feladatot mégis el lehet végezni egyszerűbben

  • kiderül, hogy kisebb módosítások kellenek csak, hogy egy munkafolyamat -például termelés- során kevesebb legyen az időveszteség vagy selejt

  • vagy hogy elég egy apró módosítás, hogy egy adott dokumentum vagy információ időben célba érjen....

  • és még sorolhatnám

 

Az interim szakember berögzült ,,előítéletek" nélkül nyúl hozzá a változtatásokhoz, nincs ,,múltja" az adott cégnél, tehát teljesen objektív. 

Olyan helyzetekben is megoldást tud találni, ami egy belső embernek nehezebben menne.

Viszont csak addig része a cégnek, ameddig szükség van rá.

 

Ha nem volt még az adott cégnél ilyen feladatkör, akkor elvégzi a folyamatok felmérését, dokumentálását, és megtalálja a fejlesztendő pontokat.

Ezután javaslatot tesz ezek optimalizálására.

Folyamatosan egyeztet a vezetéssel és az érintett területekkel, és részt vesz a változások bevezetésében.

 

Pont ahogy alkalmazottként tenné.

De a projekt végeztével nem kell ,,parkoltatni" és látszat-feladatokat rábízni, viszont amikor újra szükség lesz rá, esetleg egy átszervezésnél vagy bővítésnél, akkor megegyezés szerint újra rendelkezésre áll.

 

Költséghatékony?

De még mennyire!

 

 

kapcsolat: info@folyamatmenedzsment.hu

Vissza
Oldaltérkép
  • Miért pont mi?
  • Folyamatmenedzsment
  • Válságmenedzsment
Információk
  • Interim folyamatmenedzsment
  • Gyakran Ismételt Kérdések
Fontosak még
  • Kapcsolat
  • Blog
Honlap készítés
  • Interim Folyamatmenedzsment
  • Miért pont mi?
  • Miben segíthetünk?
    Miben segíthetünk?
    • Tréning, oktatás
    • Folyamatmenedzsment
    • Válságmenedzsment
  • Gyakran Ismételt Kérdések
  • Kapcsolat
  • Blog